zondag 27 mei 2007

Geboekt!

De kogel is door de kerk (pardon my french)! Ik heb net geboekt voor de 4-daagse trektocht naar Machu Picchu. Ik heb voor de zekerheid, voor mijn spirituele en fysieke belevenis, toch maar een drager gehuurd. Die mag maximaal 15 kg dragen en dat betekent dat ik mijn hele backpack mee kan nemen. Hoef ik ook niks in mijn hostal in Cuzco achter te laten. Dat is echter niet de voornaamste reden om een drager (porter) te huren. Ik verwacht een fysieke uitputtingsslag en daarbij kan ik alle hulp gebruiken die ik maar kan inhuren. Ik hoef nu alleen te zorgen voor mijn eigen gewicht en voor de dingen die ik bij de hand moet hebben, zoals water en snoepjes en m'n fototoestel enzo. Daarvoor ben ik van plan om een heuptas aan te schaffen.

Ik heb ook mijn backpack (zie plaatje bij het stukje van 20 mei) inmiddels gekocht. Hij is helemaal super. Niet te groot, niet te klein. Nu moet ik nog een paar dingen kopen en dan kan ik gaan proef pakken. (Ik wil dat ding desnoods blindelings kunnen in- en uitpakken).

Gisteren heb ik bijna een half uur met de praatgrage Paola van de reisorganisatie in Peru gechat. Ze hebben een live chatverbinding voor mensen die vragen hebben over hun site of over de trektocht. Erg leuk en vooral ook klantvriendelijk.

Ik wil vandaag afsluiten met de verlichte woorden:
Vakantiegeld will set you free!

Geen opmerkingen: