vrijdag 6 april 2007

Eureka!

Hallo allemaal,

Zomaar even een berichtje om te laten weten dat ik sinds vanmorgen op mijn streefgewicht ben. Ik ben nu 13,5 kilo afgevallen in iets minder dan een jaar tijd. de laatste kilo ging moeizaam en ik moest er wel eerst verkouden voor worden, maar hij is er toch maar mooi af. Nu ga ik op mijn crosstrainer en buikspierbank werken aan mijn sixpack ;-)
Ik ben in dit stadium van de voorbereiding voornamelijk aan het lezen. Veel lezen. Reisverslagen en andere ervaringsverslagen. Ik was aan het lezen over Copacabana (zie linkje rechts) en ik wilde jullie deze foto van de stad aan het Titicacameer niet onthouden. Ik was erg onder de indruk. Het is voor mij erg belangrijk om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de dingen die ik eventueel zou kunnen tegenkomen. Dan doel ik met name op onbetrouwbare plaatsen, personen en organisaties etc. Ik surf me af en toe suf, maar het is het zeker allemaal waard. Daardoor voel ik me optimaal voorbereid en kan ik met een zelfverzekerde houding de voor mij onbekende wereld tegemoet treden.
Dat is, zoals de avonturiers onder jullie wel weten, essentieel.
Ik heb net een wildlifegids van alle dieren die ik in Peru kan tegenkomen gekocht. Dikke pil en hij weegt ook behoorlijk, maar van insecten tot de grootste zoogdieren, ze staan er allemaal in. Ik hoop alleen dat ik er ook een heleboel van ga zien.
Monique, bedankt voor je tips over hoogteziekte. Dat van die cocathee wist ik, maar dat rechtop slapen ook help niet, dat ga ik zeker doen. Jammer dat we elkaar daar niet zullen treffen, was leuk geweest.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je behaalde gewicht! wil dat wildlife boek wel eens live zien, ziet er goed uit via de webcam.
Ik zal regeamtig ff je webblog bekijken en een berichtje achter laten.
Lfs Barbara