zondag 8 april 2007

Details

Hallo allemaal,

Ik wens jullie vanaf deze plek heel fijne paasdagen.
En ps: we hebben fantastisch gezongen vanmorgen!

Ik heb een groot deel van de laatste 2 dagen doorgebracht met het voorbereiden op de verschillende onderdelen van mijn reis. Gisteren heb ik de omgeving van het Titicacameer uitgeplozen van moment van aankomst in Puno, tot het bezichtigen van de zogenaamde floating islands. Ik heb er een paar mooie foto's van gevonden.
Kijk hier maar eens. (Ken je het verhaal van de beroemde Thor Heyerdahl? Dit zijn dezelfde boten).
Ook heb ik van alle plaatsen waar ik in zogenaamde hostals overnacht, de accomodatie een beetje gecheched en er 2 of 3 per plaats uitgekozen inclusief de manier om er te komen. Er is niets zo ongemakkelijk en zelfs gevaarlijk als hulpeloos om je heen kijken in een onbekende stad.

Vandaag ben ik voornamelijk bezig geweest met het uitpluizen van het jungle gedeelte. Niet makkelijk, want als je niet georganiseerd gaat, moet je dus aan alles zelf denken. Nu hoef ik natuurlijk ook het wiel niet weer uit te vinden, dus dan surfen we maar weer. Zeer waardevolle info opgeduikeld en mijn "nog te kopen" lijstje groeit gestaag.
Ik heb gelezen dat ik de ongeveer 50 uur durende boottocht van Iquitos naar Yurimaguas met zo'n 8 tot 10 uur kan verkorten door vanuit Iquitos eerst de bus te nemen naar Nauta (duurt ± 2 uur en is een hobbelige en stoffige ervaring) en dán de vrachtboot (Lancha) te pakken. Alleen roepen nieuwe mogelijkheden vaak ook weer nieuwe vragen op. Ach, het houdt me van de straat.

1 opmerking:

Anoniem zei

Je bent er maar druk mee om alles uit te zoeken. Ik heb daar bewondering voor, zou er zelf niet het geduld voor hebben...
Ik ben weer bij gelezen dus wacht weer af wat het vervolg verhaal wordt.

Lfs Van mij