donderdag 8 maart 2007

Weer wat verder

Ik denk dat ik mijn cirkeltje compleet heb.

Wanneer ik van de Colca canyon terugkeer naar Arequipa, ga ik door naar Ica. Dat ligt onder Lima aan de kust. Hier zijn de mooiste zandduinen van Peru te vinden.
Dit gecombineerd met de hitte daar lijkt me geweldig.

Vanuit Ica wil ik naar het nationaal park Pacaya Samiria. Ik heb veel goede dingen gelezen over dit stukje jungle. Belangrijkste voor mij is dat het nog niet zo door toeristen ontdekt is als bijvoorbeeld Manu. Om in Pacaya Samiria te komen moet ik eerst terug naar Lima en vandaaruit een binnenlandse vlucht pakken naar Iquitos. Vanuit Iquitos kan ik een riviertrip boeken naar het park. Liefst met een personal guide natuurlijk. Die trip duurt 3 uur. Ik heb gelezen dat het park ook goed te bereiken is vanuit een plaatsje dat Lagunas heet. Schijnt ook dat de trips vandaaruit goedkoper zijn ;-) Ik denk aan 3 dagen 2 nachten ofzo. Ik las dat het daar helemaal back to basic is met weinig luxe voorzieningen, slapen in een hangmat enzo. Helemaal in mijn straatje dus.
Anyway... dat moet ik nog uitzoeken, maar ik ben blij dat mijn reisschema zijn voltooiing nadert.
Ik moet het nu allemaal nog in die 26 dagen zien te proppen, maar dat gaat wel lukken.

Bedankt allemaal voor jullie reakties. Leuk om te lezen.

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi cynth dat is wel genieten met de voor bereiding het lijkt mij geweldig je tantetje