zondag 4 maart 2007

Wat heb ik tot op dit moment bereikt...

Zoals waarschijnlijk bekend, reis ik alleen. Dit vergt enorm veel planning en ik ben dan ook al een jaar (af en aan) in voorbereiding.
Op dit moment weet ik het volgende "zeker". Ik ga de volgende plaatsen bezoeken:
* Lima
* Cuzco
* Machu Picchu
* Lake Titicaca
* La Paz (Bolivia)
* Arequipa
* Colca Canyon
Dan heb ik mijn zinnen nog gezet op de woestijn en de jungle.
De volgorde heb ik nog niet helemaal duidelijk.

Ik land op Lima en blijf daar 2 dagen. Van daaruit ga ik met het vliegtuig naar Cuzco. Daar blijf ik 3 dagen om te acclimatiseren en dan ga ik de Inca Trail doen. Het plan is om van Cuzco de trein te nemen naar Puno (10 uur). Puno ligt aan het Titicaca meer. Dit meer wil ik van de Boliviaanse kant bekijken. Ik heb gelezen dat dat het mooiste is. Vanaf de grens is La Paz slechts een paar uur met de bus. Van La Paz ga ik richting Arequipa. Ik weet nog niet hoe, er gaat een trein maar ook een bus. Die rit duurt 6 uur. Vanuit Arequipa ga ik naar de Colca Canyon. Dat is een enorm weids gebied en ik weet nog niet of ik dat georganiseerd ga doen of alleen. Ik wil die zeldzame condors zien. Dat moet een fantastisch gezicht zijn, een paar van die vogels met elk een spanwijdte van 3 meter!
Van hieraf weet ik het even niet meer. Ik wil dus graag nog een stuk woestijn zien (links aan de kust) maar ook de jungle (ik denk bij Iquitos). Heb ik nog mooi wat puzzelwerk te doen.

Ik was een aantal kilootjes te zwaar en ongeveer 3 kwart jaar geleden heb ik mezelf ten doel gesteld om 13,5 kilo af te vallen omdat ik mezelf anders niet in staat acht om de zware trektocht naar Machu Picchu te volbrengen (Inca Trail). Ik heb trouw getraind op mijn crosstrainer op zolder en alle snoep afgezworen (McDonalds ging me net wat te ver). Op dit moment moet ik nog 1 kilo en dan ben ik op mijn streefgewicht. Ik ben trots op mij ;-)

Iedereen bedankt voor jullie reakties en Veronique, ik lees of hoor graag van jouw ervaringen in Peru!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Cynthia,

Ik heb je site toegevoegd aan mijn favorieten en ik zal zeker meelezen in jouw voorbereidingen.

Anoniem zei

Hoi,

Leuke site zeg!
Zal de site regematige controleren op nieuwe actualiteiten! Zeker als je daadwerkelijk op reis bent!

Groetjes van Mireille