zaterdag 24 maart 2007

Stroef

Hai vrienden,

Ik ben vandaag weer een hele dag bezig geweest om mijn trip rond te krijgen. Het valt op dit moment niet echt mee, omdat er van het laatste deel van de reis, de excursie naar het Pacaya-Samiria national park, bijzonder weinig informatie beschikbaar is. Dat maakt het natuurlijk allemaal ook een stuk aantrekkelijker, maar zoals gezegd niet makkelijker. Ik heb al een aantal berichten gestuurd naar mensen van wie ik het blog heb gelezen en die er ook geweest zijn. Ik hoop op bericht terug.

Wat me ook steeds meer tegen valt is de hoeveelheid tijd die ik kwijt zal zijn met reizen.
- Lima naar Cuzco: 1 uur en 10 min. per vliegtuig
- Cuzco naar Puno: 9,5 uur per trein
- Puno naar La Paz: 9 uur met de bus (en terug)
- Puno naar Arequipa: 6 uur met de bus of 45 min. per vliegtuig
- Arequipa naar Colca Canyon: 6 uur per bus (en terug)
- Arequipa naar Ica: 12 uur met de bus
- Ica naar Lima: 5 uur per bus
- Lima naar Iquitos: 1 uur en 35 min. per vliegtuig
- Iquitos naar Pacaya-Samiria NP(Yurimaguas): ongeveer 3 dagen per vrachtboot
- Yurimaguas naar Tarapoto: 5 uur per bus
- Tarapoto naar Lima: 1 uur en 10 min. met het vliegtuig
...en dan ben ik vast nog wel het een en ander vergeten.
Ik denk dat het erop neerkomt dat ik zoveel mogelijk binnenlandse vluchten neem. Die zijn verhoudingsgewijs niet zo heel duur met een maximum van $100,-

Ik heb al van een heleboel mensen gehoord dat je in Peru niet op een schema moet reizen. Dat zal ik dan ook niet doen, maar een geraamte van een schema moet er toch wel zijn.
Ik kan altijd onderdelen uit de reis laten vallen (liever niet natuurlijk).

Met de spaanse les gaat het matig. Ik ben zo slecht in grammatica! foei gewoon!
Als het op vocabulaire aankomt ben ik de beste van de klas, maar ja, die grammatica heb je wel nodig. Nog 3 lessen.

Kan je je voorstellen hoe mijn hart sneller begint te slaan wanneer ik met de voorbereidingen bezig ben? Ik kijk dan naar de foto's van de verschillende plekken en ik weet dat ik dat ook ga zien en ERVAREN! kijk maar eens naar de linkjes die ik voor jullie heb geplaatst aan de rechterkant.

Genoeg voor vandaag. Er is nog tijd.

1 opmerking:

Anoniem zei

zo je heb al heel wat verteld zie ik
wel interesant