donderdag 27 september 2007

Stier

Ik heb vandaag weer eens ondervonden dat Stier zijn niet altijd makkelijk is.
Ik was via de Lonely Planet uitgebreid gewaarschuwd voor de kans op (ernstige) zonnebrand als je oningesmeerd het Titicacameer op gaat. Je maakt gauw deze vergissing omdat het verder redelijk fris tot koud is op het meer (had de handschoenen aan), maar door de hoogte verbrand je levend. Ach en ik verbrand ja niet zo gauw.
Vanmorgen merkte ik bij het wassen dat mijn gezicht en nek toch behoorlijk strak stonden. Maar da´s nog niet het ergste, ik heb gisteren op het meer de hele dag mijn diva-zonnebril op gehad waardoor ik er nu uitzie als een pandabeer die zijn laatste bamboetakje heeft versnoept. Anyway...
Vandaag heb ik een schitterende busreis van Puno naar Arequipa gehad. Ik heb nog nooit zo´n mooi en sterk wisselend landschap gezien. In ben in 5 uur van 3830 naar 2325 meter gedaald en heb landschappen gezien als de Rocky Mountains, stukken woestijn met hier en daar een kaktus, groene valleien, stukken steppe en rots/maanlandschappen. Ik heb Llama´s, Alpaca´s en een enkele Vicuña gezien. Die laatsten zijn erg zeldzaam en hun wol is erg duur. Als je wilt weten hoe ze eruit zien moet je ff googelen. Ik heb een stuk of 4 zandhozen gezien. Je weet wel, een windhoos, maar dan met zand. We zaten er met de bus zelfs middenin. Ik kon helemaal niks meer zien door al dat zand en de bus schommelde gevaarlijk heen en weer. Het was net zo snel voorbij als het begon. Fantastisch!
Aangekomen in Arequipa liet ik me door een taxi naar een hostal van mijn keuze brengen, maar die was helaas vol. De eigenaar wist nog wel een hostal in de buurt voor dezelfde prijs. Het was een youthhostal en de badkamer zag er vooroorlogs uit. Niet dus. Ben weggegaan met mijn backpack op de rug en sprak een blank meisje op straat aan. Dat bleek een Nederlands meisje te zijn die me meenam naar haar hostal, maar die was ook vol. Daar wisten ze nog een andere en die is het geworden. Los Balcones de Bolognesi. Mooie kamer met ensuite badkamer. Ik kwam later Lieke, zo heet ze, nog weer tegen op straat en we hebben wat gedronken. Ik kon haar vertellen over de Inca Trail die zijn nog gaat doen en zij kon mij vertellen over Huacachina waar ik nog naartoe ga. Morgen mijn vluchten en de bus naar Ica boeken. Ik moet zien hoe lang ik hier wil blijven omdat ik die extra dagen heb omdat ik niet naar de Colca Canyon ga. Ik denk dat ik wat meer tijd neem in de Amazone. Morgen wordt een totale relaxdag. Veel foto´s maken en genieten van hopelijk mijn eerste adres met onbeperkt heet water. Misschien een massage pakken die hier overvloedig worden aangeboden, mijn schoenen laten poetsen voor 1 sol (0,23)en nog een wasje laten draaien.
Hasta Mañana!
Ps: met mijn benen gaat het langzaam beter, ik ben herder af.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,
Ja leuk,schoenen laten poetsen is een belevenis op zich, en je doet er goed werk mee want het bestaan is zwaar en geld verdienen valt niet mee zoals je hebt gemerkt. Het voordeel van alleen reizen is de contacten die je makkelijk legt met medereizigers. Fijn dat je even een relaxte periode hebt ingelast want dat is toch ook erg belangrijk. Groetjes Tia Monique

Anoniem zei

Hey "pandabeer" ik hoop dat je nu wel weer iets meer hebt gehad dan het bamboetakje! Het zal ondertussen wel langzaam aan het bijtrekken zijn en men je in Peru toch wel weer meer als mens zullen zien.
Ik heb het idee dat je je draai hebt gevonden (ookal door die zandhoos)
Wat zijn we grappig vandaag.
Veel liefs van M. uit W.(Ook van werkende H.)

debby zei

Hoi Cynthia,
je moet het maar meemaken om als diva ( zonder zonnebril) door Peru te gaan. Hopelijk heb je er niet teveel last van. Volg je verslag dagelijks. Geniet van de komende tijd. Rust lekker uit en maak inderdaad mooie foto's voor ons.
Ben benieuwd.
Groetjes Debby

ilone zei

Ha Cynthia,
Wat een prachtige verhalen zeg!We genieten ervan hier. Maak je wel even een foto van jezelf vandaag, want die pandabeer willen we niet missen! Veel liefs van ons, geniet van alles!
Marcel-Ilone-Thijs-Anne-Bram

Anoniem zei

Hoi brilsmurf,

Je bent je beroep misgelopen.
Wat kun jij leuk schrijven zeg.
Zie je het in gedachten allemaal doen.
Ik geniet van je verhalen en lig vaak dubbel van het lachen.
Wacht met smart op meer.
Nog veel plezier.

groetjes, de zus van Debby[ je weet wel]

Cynthia: zei

Ik lees ook jullie reakties met veel plezier. Fijn dat ik jullie kan laten meeleven met mijn avonturen.
Die foto van die pandabeer gaat niet lukken. Niet aan gedacht (gek he?).
Ik heb zin in zandboarden in de duinen en de buggycross eroverheen.
Jullie weten als eerste hoe het was.
Ave.