donderdag 27 september 2007

Klooster

Ik heb vandaag besloten het klooster in te gaan. En wel het klooster van de nonnen van Santa Catarina hier in Areqipa. Het was geweldig. Ik had er al wat plaatjes van gezien, maar om het met eigen ogen te zien was onwerkelijk. Mijn leven is op het moment een aaneenschakeling van hoogtepunten. Kijk maar eens hoe het eruitziet door hier te klikken.
Ik heb denk ik meer dan 100 foto´s gemaakt. Vooral de heldere kleuren en de kleurcontrasten vallen op. Je krijgt een goed beeld van hoe de nonnen hier door de eeuwen heen geleefd hebben en nog steeds wonen er 30 nonnen in een afgeschermd gedeelte van het klooster. Ik was lekker vroeg en dus nog voor de hordes toeristen die er met een gids doorheen gaan.
Vanmiddag een siësta gehouden (dat kan als je een relaxdag hebt). Zometeen ga ik het laatste gedeelte van de reis boeken. De bus naar Ica en de vluchten van Lima naar Iquitos en van Tarapoto naar Lima. Ik heb mijn reischema aangepast zoals je hiernaast kan zien. Ik heb een hostal (zeg maar hotel) met kabel tv. Dat wil zeggen dat ik na mijn siësta een gedeelte van de voetbalwedstrijd tussen Sevilla en Espanyol heb gezien. Ik heb ook alle Amerikaanse kanalen. Even decadent doen mag wel.
Over decadent gesproken, ik heb vanmorgen om 08:00 uur ontbeten op het dakterras. Er werd heel netjes gedekt en ik kreeg een continental breakfast met (dit keer) vers brood en met boterbolletjes die ik er met een botermesje op kon smeren (niet gedaan, want scheelt weer in de afwas en een gewoon mes smeert ook prima). Het uitzicht vanaf het dakterras was fenomenaal. Ik keek recht op "El Misti". Dat is de mooiste van de 3 vulkanen die Arequipa omlijsten. Deze heeft nog een besneeuwde top. Dan smaakt je broodje wel extra lekker kan ik je zeggen.
Even en laatste bericht van het medische front: Ik ben pijn en zonnebrand vrij, en ook mijn pandagezicht ziet er wat acceptabeler uit.
Tot zover, tot morgen.

Geen opmerkingen: