woensdag 26 september 2007

Lake Titicaca

Bedankt voor jullie lieve reakties. Ik lees ze met veel plezier en ik kijk er altijd naar uit.
Vandaag ben ik een hele dag het Titicacameer op geweest. Ik had gekozen voor de lokale boot i.p.v. de toeristenboot. Er waren maar 3 niet Peruvianen op die boot en daar was ik er uiteraard 1 van. Ik had zoveel te zien. De interactie tussen moeders en kinderen en vv en hoe de mannen met hun vrouwen omgaan in het openbaar. Heel zorgzaam, maar geen geknuffel enzo. Ik heb heel duidelijk het verschil kunnen zien tussen de stadse mensen en de mensen van het meer en de eilanden. De mensen van het meer zien er zonder uitzondering verweerd en doorleefd uit. Hun leven staat in het teken van het hoofd boven water houden en daar zijn ze de hele dag mee bezig. Ze kleden zich ook traditioneler dan de mensen uit de stad.
Ik ben vandaag op Uros geweest en op Taquile. Uros bestaat uit allemaal redelijk kleine drijvende riet-eilanden. Is 1 grote toeristische attractie, maar je moet het gezien hebben en de foto´s zijn mooi. Taquile is bijna 3 uur verderop en het leven op dat eiland gaat gewoon door tussen de toeristen. Ik had in de Lonely Planet gelezen over Taquile en haar inwoners en er werd ook bij vermeld dat de weg van de kade naar het dorp 500 treden steil omhoog is. Toen ik dat las dacht ik...niet doen, komt niet goed. Ik ben het vergeten! Pas toen ik de LP er vlak voor het eiland weer bij pakte werd het weer helder en tegelijk zwart voor m´n ogen. Terug gaan kon niet, dus dan maar pillen. Lang leve de Ibuprofen! Al met al heb ik een fantastische dag op en aan het water doorgebracht. Mooi weer, en een schilderachtige omgeving.
Morgenvroeg vertrek ik naar Arequipa. Tot dan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Cynthia,
Knap hoor, ziek zijn en toch de trektocht doen. Verstandig om even een rustdag in te lassen kun je alle indrukken die je hebt gemaakt ook de revue laten passeren.Wij "trekken" met je mee. Hopelijk kan je verder zonder al te veel medicijnen, want ziek zijn in den vreemde is niet echt leuk. Gelukkig werkt het vingertje om het fototoestel in te drukken goed, dus hebben we straks mooi wat te kijken! Veel liefs H. en M. uit W.

Anoniem zei

Hey Cin,

Inderdaag van je rustdag heb je kunnen genieten, en gelukkig was je de treden vergeten maar niet de ibuprofeen ;-). Je hebt er weer een avontuur bij. Ik kijk elke dag uit naar je verhalen en S. de Man ook.
Blijf genieten en maak maar veel foto's wij kijken er in elk geval naar uit.

Liefs, knuffelssss en xxx van 10tje, S. the Man en een dikke miauw van Soof