dinsdag 18 september 2007

Cuzco

Ben sinds ±14:00 in Cuzco. Op het vliegveld van Lima ging alles prima. Raad eens waar ik heb gegeten? Was de laatste kans en de smaak was anders en niet eens lekkerder dan thuis. Maar ik moest het geproefd hebben.
Anyway, volgens mij was onze piloot niet helemaal bij de les of het was zijn tweede vlucht na zijn opleiding. Tijdens het landen moest ie op het laatst vol in de ankers en scherp draaien om de bocht aan het eind van de baan nog te halen. Hij heeft het gehaald hoor ;-) Applaus heeft ie alleen niet gehad. Ik had nog geen hostal geregeld, dus dat moest ik op het vliegveld van Cuzco nog doen. Diegene waar ik naartoe wilde nam niet op toen ik belde. De volgende wel en ik ben erg bij dat mijn keuze zo goed is uitgevallen. De kamer kan je rustig spartaans noemen, maar daar geef ik niet om. Gedeelde badkamer met heet water uit een elektrische douche. Echt waar! Dat schijnt hier normaal te zijn. Het mooiste is dat het maar ongeveer 5 min. lopen is van de Plaza de Armas, het centrale plein. Ik merkte wel gelijk dat ik op hoogte zit nu, want na 2 miezerige trappetjes had ik last van hartbonken en een zwaar hoofd. Ik kreeg cocathee aangeboden van de eigenaar. Volgens mij heeft dat wel geholpen. O trouwens, de hostal kost 20 sol per nacht incl. ontbijt. Dat is omgerekend 4,60 euro. Right up my alley! Mooi uitzicht over een gedeelte van de stad en vriendelijke mensen. Het is nu 18:00 uur en ik ben net terug van een korte wandeling door het centrum. Beetje rond de Plaza. Paar mooie foto's gemaakt.
Het is hier officieel 16 gr. maar in de zon en die is er bijna altijd, is het veel warmer. Kan makkelijk zonder jas. Nu is de zon weg en ik ga maar terug, want het wordt toch fris. Ik ga zo mijn jas ophalen en dan een vreettentje zoeken. Ik denk dat het pizza wordt. Lach maar niet, jullie staan vast ook niet te popelen om die cavia te eten die hier anders op het menu staat. Ik heb nog 2 dagen om te acclimatiseren. Ben al lang blij dat ik geen barstende koppijn heb gekregen, een lot dat vele anderen ten deel valt als ze landen op zo grote hoogte (3395m).
Conclusie van vandaag: HET IS HIER FANTASTISCH!!! Cuzco is zoveel vriendelijker en relaxter dan Lima en ik voel me er 100% veiliger. Tot morgen.

Geen opmerkingen: