zondag 19 augustus 2007

Aardbeving

Jullie zullen ongetwijfeld allemaal het nieuws van de verwoestende aardbeving van afgelopen donderdag in Peru hebben gehoord en gezien.
Ik krijg sindsdien regelmatig de vraag of deze natuurramp gevolgen heeft voor mijn reis.
Om eerlijk te zijn, vind ik het heel vervelend om daar over na te denken, laat staan om erop te reageren. Ik schaam me dood.
In en rond Ica en Pisco zijn families en gezinnen uiteen gerukt, zijn mensen hun huizen kwijt, is er grote behoefte aan schoon drinkwater, voedsel en onderdak en dan moet ik mij afvragen of door al dat leed de weg vrij is voor mij om mijn reis te kunnen vervolgen voor weer een volgend hoogtepunt.
Uiteraard houd ik de berichtgeving nauwlettend in de gaten, maar het gevoel is zo dubbel...
Aangezien ik principieel tegen het afkopen van schuldgevoelens ben, zal ik vanuit Nederland niets storten op een gironummer. Wat ik wel zal doen is geven aan de mensen daar, wanneer ik in de regio ben. Wanneer jullie je geroepen voelen iets te betekenen voor de getroffen Peruanen...
Het Rode Kruis heeft een gironummer geopend voor hulp aan de slachtoffers.

Ave

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog een paar nachtjes slapen en je gaat echt weg!
Geniet ervan en ik zal af en toe ff checken wat je er hier allemaal bij schrijft vanuit Peru!

Heel veel (kijk) plezier!

Lfs Barbara

Anoniem zei

Cynthia, een hele, hele, heeeele fijne vakantie. Zal af en toe kijken of je tijd en computer hebt gevonden om iets achter te laten op deze site. We "trekken" mee. Groeten uit Wierden speciaal van tantetje

Anoniem zei

Hoi Cynthia,

Bijna,bijna,bijna, nog 4 dagen en dan is het zover.
Héééél veel plezier en geniet van de zo heel andere cultuur en natuur.

groetjes, Frank en Aly

Cynthia: zei

Bedankt allemaal voor jullie reakties.
Ik heb vandaag mijn eerst Lariam (anti malaria) tablet ingenomen. Eigenlijk is de vakantie nu al een beetje begonnen. Ik zal proberen waar en wanneer mogelijk een klein verslagje te schrijven op dit Blog.
Nogmaals bedankt voor jullie meeleven.
Liefs,

Cynthia